ridpass hos Kajsa

Igår så stack jag och Josse till mitt stall för Josse skulle sova hos mig. Vi började med att mocka min ponny Aros box. Sen hämtade vi alla saker och sadlade honom. Jag började rida utan halsförlängaren men det gick inte så bra för han va super taggad efter en vecka vila. Jag har varit jätte sjuk och har därför inte kunnat tränat honom. Iaf. Jag satte på halsförlängaren för att förtyda vad jag ville att han skulle göra, Aros behöver extra mycket hjälp eftersom han är bara fem år och jobbar fortf på grunderna.  Jag jobbade honom i låg form på åttan så han skulle börja lyssna på mig och det gick väldigt bra. Traven gick skit dålig han bara sprang och stack upp huvudet och ville gallopera. Jag blev såklart jätte sur för jag va inte på humör för sånt. I slutet efter några galopp varv i ridhuset lugnade han ner sig en aning och gick hyfsat fint i traven också. I slutet fick Josse rida Nalle som är nästan precis ny inköpt. Han är en stor häst på 168 cm mkh. Det såg jätte fint ut både i skritt och trav barbacka. När vi hade ridit klart tog vi in hästarna och fixade deras mat och sa hejdå.
Bild på mig och Aros
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0